Topic outline

  • Informacije o kolegiju

    Dobrodošli na ogledni kolegij za online studij Informatike na Fakultetu Informatike u Puli!

    VAŽNO: Za bolje iskustvo prijavite se sa Usernamefipu i Password: fipu kako bi mogli pristupiti zadacima (link za prijavu nalazi se u desnom gornjem kutu: Log in)

    Na vrhu svakog kolegija u sustavu e-učenja nalaze se ključne informacije i alati koji olakšavaju komunikaciju i organizaciju studiranja. Među njima su:

    📢 Forum Obavijesti – Primarni kanal za važne informacije vezane uz online studente. Sve obavijesti objavljene u ovom forumu automatski se šalju studentima i putem e-maila, osiguravajući da uvijek budete informirani o ključnim događanjima i obvezama.

    💬 Google Chat – Koristimo za bržu i manje formalnu komunikaciju između nastavnika i studenata. Ovdje možete postavljati pitanja, razmjenjivati informacije i dogovarati se oko različitih tema.

    📑 Planovi nastave, IPN-ovi i ostali dokumenti – U ovoj sekciji nalaze se važni dokumenti poput individualnih planova nastave (IPN), rasporeda aktivnosti i ostalih materijala koji pomažu u planiranju studija.

  • Upute za online učenje

    Studenti online studija trebaju samostalno i na daljinu učiti gradivo kolegija koristeći unaprijed pripremljene nastavne materijale u obliku video lekcijaprezentacijaliteraturezadataka za samoevaluaciju te zadatka za vježbu

    Predavanja

    Studenti trebaju najprije proučiti nastavne materijale sa predavanja na način da prođu kroz prezentaciju (u pdf formatu) i pogledaju pripadajući video, a na kraju semestra će pristupiti online ispitu gdje će se ocijeniti njihovo znanje. Ispod svakog predavanja se nalazi javni forum putem kojeg studenti mogu postaviti pitanje ukoliko je nešto nejasno. Poželjno se je uključiti u diskusiju i ako ne postavite pitanje, već možete kolegi/ici pomoći da razumije gradivo ili mu/joj razjasniti nejasnoće.

    Vježbe

    Nakon što odrade korake koji se odnose na predavanje, studenti trebaju proučiti nastavne materijale koji se odnose na vježbu te evaluirati svoje znanje putem zadataka za vježbu/samoevaluaciju.
    Zadaci za vježbu/samoevaluaciju pripremljeni su na razne načine; kao npr. da datoteku sa rješenjem možete učitati na e-učenje koje će provjeriti vaše rješenje ili način gdje imate gotova rješenja prema kojima možete evaluirati vlastita rješenja.
    Svaka vježba također ima forum na koji svi studenti mogu postaviti upit vezan uz tu vježbu.

    Izvođenje sinhronih termina

    Iako studenti većinu gradiva prolaze samostalno, postoje i sinhroni termini koji se izvode preko videokonferencijskih alata (npr. Google Meet ili Zoom) koji se prvenstveno koriste za interaktivne aktivnosti koje podržavaju online učenje. Ovi termini najčešće služe za:

    🗣 Grupne konzultacije – Mogućnost postavljanja pitanja i razjašnjavanja nejasnoća vezanih uz gradivo.
    🔍 Rješavanje problema – Analiza i rasprava o konkretnim primjerima i zadacima.
    💭 Dubinska diskusija – Dubinsko pojašnjavanje i rasprava oko sadržaj kolegija.
    💡 Diskusije oko projekata – Razgovori o projektnim zadacima, savjeti i smjernice.
    🛠 Pomoć oko projekata – Usmjeravanje studenata u izradi projekata i zadataka.

    Dio sinhronih termina koji su u IPN-u navedeni kao vježbe uglavnom se koristi za evaluaciju znanja, uključujući:

    📝 Kolokvije – Provjere znanja tijekom semestra.
    🎓 Ispite – Završne provjere usvojenog gradiva.

    Detaljne informacije o terminu održavanja sinhronih termina dostupne su unutar svakog kolegija.

  • Što možete očekivati u ovom demonstrativnom kolegiju?

    U nastavku se nalazi kratka lekcija izdvojena iz nekoliko različitih kolegija kako biste mogli steći dojam o tome kako izgledaju nastavni materijali i način rada u online okruženju. Ove lekcije prikazuju raznolikost tema, interaktivnih sadržaja i pristupa koji se koriste u e-učenju. Cilj je da dobijete jasnu sliku o tome što možete očekivati kao online student i kako izgleda učenje na našem studiju.

  • Primjer kolegija: Osnove IKT

    • HTMLcss icon. python icon  VS Code icon


      CILJEVI KOLEGIJA:

      1. Usvajanje osnovnih koncepata računarstva, softverskog inženjerstva, informacijskih i komunikacijskih tehnologija i informacijskih sustava. 
      2. Razvijanje sposobnosti algoritamskog razmišljanja i rješavanja problema uporabom suvremenih rješenja (okvira i biblioteka), programskih jezika Python, JavaScript (uz CSS i HTML) te uporabom sustava za verzioniranje datoteka.

      Studenti online studija trebaju samostalno i na daljinu učiti gradivo kolegija koristeći unaprijed pripremljene nastavne materijale u obliku video lekcijaprezentacijaliteraturezadataka za samoevaluaciju te zadatka za vježbu

      Razvojna okruženja

    • PREDAVANJA



      Sadržaj
      Načini kodiranja podataka: Kodiranje brojeva, Pretvorba podataka u/iz binarnog sustava, Booleova logika, Reprezentacija teksta, slike, audia, videa 

    • Quiz icon

      VAŽNO: Prijavite se sa Usernamefipu i Password: fipu kako bi mogli pristupiti testu (link za prijavu nalazi se u desnom gornjem kutu: Log in)


    • VJEŽBE



      Sadržaj
      Izrada osnovnih web stranica

    • HTML

    • Editori
    • Izvori znanja
    • Vježba 1



      Sadržaj
      HTML osnove: Osnovna struktura, Osnovni elementi, Inline/Block elementi


    • Materijali s vježbi

    • Zadaci za samoevaluaciju

      VAŽNO: Prijavite se sa Usernamefipu i Password: fipu kako bi mogli pristupiti zadacima (link za prijavu nalazi se u desnom gornjem kutu: Log in)

  • Primjer kolegija: Programiranje u skriptnim jezicima

    File:JavaScript-logo.png - Wikipedia BFF with Node.js. Check this points when you create a new… | by Matias  Daniel Torre | Medium

    Ovaj kolegij voli open source alate i primjenjuje ih gdje god postoji takva alternativa.

    Razvojno okruženje

    Visual Studio Code - dostupno za sve platforme (Windows, OSX, Linux, ...)
    VSCodium (open source preporučena varijanta VS Code-a)

    Node.js - (open source) preporučuje se inačica 17 ili više koja ima LTS (long term support), uz node.js instalirati će se i node package manager (npm)

    Programski jezici

    HTML, CSS
    Javascript

    Pisanje ispita i vježbanje

    EduCoder - aplikacija za vježbanje i pisanje ispita iz HTML, CSS i JavaScript jezika

    JavaScript skripte + video vježbe 

    Upoznavanje s JavaScriptom i razvojnim okruženjem, osnovnim tipovima podataka, operatorima i detaljnije o stringovima kroz prvih 5 videa iz 1. cjeline.

  • Primjer kolegija: Baze podataka 1

    • databasemysql iconRelax iconLucidchart icon


      Kratak opis predmeta:

      Cilj kolegija je upoznati studente s osnovnim konceptima modeliranja i upravljanja relacijskim bazama podataka. Kolegij je koncipiran u tri povezane cjeline kojima se obrađuje gradivo: relacijske algebre, SQL jezika te modeliranja i normalizacije baze podataka.

      Razvojna okruženja

    • PREDAVANJA



      Sadržaj
      Osnove SQL jezika; kreiranje baze podataka, umetanje redaka, selekcija, projekcija, preimenovanja

    • Quiz icon

      VAŽNO: Prijavite se sa Usernamefipu i Password: fipu kako bi mogli pristupiti testu (link za prijavu nalazi se u desnom gornjem kutu: Log in)

    • VJEŽBE



      Sadržaj
      Osnove SQL jezika kroz MySQL; kreiranje baze podataka, umetanje redaka, selekcija, projekcija, preimenovanja

    • Alati
    • Materijali
    • Zadaci za vježbu

      VAŽNO: Prijavite se sa Usernamefipu i Password: fipu kako bi mogli pristupiti zadacima (link za prijavu nalazi se u desnom gornjem kutu: Log in)

  • Primjer kolegija: Programiranje

    • Programiranje         C++ icon       DevCpp icon

       

      Cilj kolegija

      U sklopu ovog kolegija, studenti će naučiti temeljne koncepte programiranja koji su neophodni za izradu dobrih programa u C++ programskom jeziku. Pored toga, studenti će usvojiti znanja i vještine pisanja dobro strukturiranog programskog koda te dokumentiranja, testiranja i implementiranja robusnih rješenja problemskih zadataka. Cilj kolegija je da studenti steknu programerske kompetencije i algoritamski način razmišljanja.

      Sadržaj kolegija

      1. Od problema do programa u programskom jeziku C++. Programiranje kao disciplina. Povijest i taksonomija programskih jezika. Karakteristike programskog jezika C++
      2. Sekvenca. Varijable. Tipovi podataka.
      3. Operatori uspoređivanja. Aritmetički i bitovni operatori. Složeni logički izrazi. 
      4. Selekcije.
      5. Iteracije i naredbe preskoka.
      6. Jednodimenzionalna i višedimenzionalna polja. Znakovni nizovi.
      7. Slijedno pretraživanje. Sortiranje odabirom. Sortiranje zamjenom. Mjehurićasto sortiranje. Sortiranje umetanjem.
      8. Strukture i unije. 
      9. Pokazivači. Dinamička alokacija.
      10. Funkcije. Globalne varijable. Preopterećenje funkcije.
      11. Programski stog i programska hrpa
      12. Argumenti funkcije. Reference. Rekurzije.
      13. Binarno pretraživanje. Sortiranje spajanjem. Brzo sortiranje. 
      14. Tekstualne datoteke. 
      15. Binarne datoteke. 

      Razvojna okruženja

    • PREDAVANJA



      Sadržaj
      Osnovni kostur C++ programa. Deklaracija i inicijalizacija. Cjelobrojni i decimalni tipovi podataka. Identifikatori. Ulazni i izlazni tokovi podataka. Sekvenca ili slijed.

    • PITANJA ZA SAMOPROCJENU
      1. Što je varijabla?
      2. Nabrojite i objasnite temeljne dijelove programa napisanog u programskom jeziku C++.
      3. Što je i čemu služi #include?
      4. Što je i čemu služi biblioteka iostream?
      5. Što je blok naredbi?
      6. Što je sekvenca ili slijed?
      7. Što je i čemu služi preskok return?
      8. Što je delimiter?
      9. Što je deklaracija varijable?
      10. Što je inicijalizacija varijable?
      11. Što definira tip podatka?
      12. Nabrojite elementarne tipove podataka.
      13. Objasnite cjelobrojne tipove podataka.
      14. Objasnite decimalne tipove podataka.
      15. Čemu služi notacija dualnog komplementa?
      16. Čemu služi eksponencijalna ili znanstvena notacija?
      17. Čemu služi ključna riječ unsigned?
      18. Što su identifikatori varijabli te od čega se isti smiju sastojati?
      19. Nabrojite i objasnite ulazne i izlazne tokove podataka.
      20. Nabrojite i objasnite operatore za rad sa tokovima podataka.
      21. Što je i čemu služi using namespace?
      22. Što je i čemu služi std?
      23. Što je i čemu služi system(„pause“)?
      24. Što je i čemu služi endl?
      25. Koji tip podataka vraćaju aritmetički operatori?
      26. Kako vršimo pretvaranje tipa podatka varijable iz jednog u drugi?
      27. Čemu služi naredba setprecision?
      28. Čemu služi biblioteka cstdlib?
      29. Čemu služi biblioteka iomanip?
    • Quiz icon

      VAŽNO: Prijavite se sa Usernamefipu i Password: fipu kako bi mogli pristupiti testu (link za prijavu nalazi se u desnom gornjem kutu: Log in)

    • VJEŽBE



      Sadržaj
      Varijable. Prihvaćanje i obrada korisničkog unosa.

    • Alati
    • File icon

      Razvojno okruženje za Windows operacijski sustav.

    • URL icon
      Web okruženje koje radi na svim operacijskim sustavima, osobito prigodno za studente s Linux i macOS operacijskim sustavima.
    • Zadaci za samoevaluaciju

      VAŽNO: Prijavite se sa Usernamefipu i Password: fipu kako bi mogli pristupiti zadacima (link za prijavu nalazi se u desnom gornjem kutu: Log in)